onsdag 31 augusti 2011

Hösten knackar på

Vardagen är här, rutinerna börjar sätta sig igen. Och med hösten även sjuka barn. Sonen var hostig i slutet av förra veckan men klarade sig, igår fick jag hämta dottern tidigare på skolan. Så idag har hon och jag varit hemma. Ganska skönt, hon var feberfri idag och har bakat en kladd-kaka som vi kalasade på! Lite kvalitetstid med ett barn är skönt.

Maken och dottern var bortresta i helgen så sonen och jag fick rå om varandra, det mesta blir så lugnt och smidigt då. Inga bråk mellan barnen och själv har man mer tid och ork att ägna åt barnet. Det känns bra.

Jag blev klar med sjalen idag så den ligger på blockning nu. Äntligen kan jag börja på alla andra projekt jag hade tänkt ut och nästan glömt nu.... hm virka ska jag det iallafall! Och sticka sockar! Och en basker, det vore väl själva den om jag inte ska lyckas få till en basker till mig! Och så ligger det garn till en kofta till mig och väntar sedan i vintras. Och makens stackars tröja som inte fått ett enda varv sedan juni - det kanske blir en julklapp av den?

1 kommentar:

Alexandra sa...

Hoppas hon håller sig frisk nu, lite tid hemma är aldrig fel när man inte är riktigt hundra, kladdkaka låter gott =)