fredag 11 september 2009

På banan igen


Har haft ruskigt ont i halsen i 3 dagar, dottern också så vi var hemma onsdag-torsdag. Så blev det med min lediga dag - fast vi släpade oss till IKEA och köpte tavlan och lådan och lite ljus. Det är ganska vilsamt att vara hemma med så stort barn, hon är en redan en riktig bokslukare och roar sig själv ganska mycket.

Men idag känns det bättre, tror nästan jag kan träna lite lätt imorgon. Så jag är tillbaka på banan igen, liksom den gröna stickningen. Det här garnet har jag försökt sticka en sjal med sedan midsommar, har gjort fel och repat upp det så många gånger att det är förvånanade att det håller ihop. Till slut bestämde jag mig igår för att det får bli en rektangulär sjal med bladmönster istället. Så den stickade jag på igår kväll på stick-caféet. Vi blev 5 personer som fikade och stickade och pratade. Kul att Åse tog en omväg hem för att träffa oss!

Inga kommentarer: