onsdag 29 februari 2012

Långstrumpor och vårkänslor!


Ett par knälånga strumpor i Online Supersocke har det blivit sista veckan, mönster från Drops. Det gick åt nästan 100 g. Det är något vilsamt över att sticka sockar.... så jag maskade snabbt på ett par likadana till dottern som önskade sig det. Det är förresten ganska svårt att fota sina egna vader och fötter, särskilt när man försöker att inte få med någon blek narig hud. 
Idag har det varit vår i luften! Jag gör ofta hembesök i mitt jobb och om jag har gott om tid försöker jag promenera mellan, sådana här dagar är det en ren fröjd! Fåglarna kvittrar, solen skiner och snödropparna sticker upp lite försiktigt. Jag gick och funderade på att fönstren nog behövde tvättas, och så var det ju de där gardinerna i vardagsrummet.... och när jag kom hem hade det kommit en liten katalog från Stoff&Stil! En ny butik öppnar i Kungens kurva i morgon och jag blev så himla sugen på att sy!

1 kommentar:

garnlivet sa...

Knälånga strumpor är härligt och strumpstickning är trevligt och meditativt att ägna sej åt.