onsdag 28 december 2011

God fortsättning!

Härligt vilsamma dagar över jul, med god mat och familjemys. En dags jobb igår och nu ledigt en hel vecka! Jag laddar för stickning, har inte stickat så mycket juldagarna för jag attack-stickade 2 par pulsvärmare kvällarna innan den 23:e... och blev lite trött i axeln.
Idag har vi varit på mellandagsrea, på Bromma blocks. Jätteskönt, inte alls mycket folk. Jag fyndade 2 träningströjor och ett par svettis-byxor, även maken och barnen hittade kläder på rea. Tomten var snäll i år och gav mig presentkort på kläder så jag ska handla mera sedan. Ett av presentkort kom med tillhörande stylingråd, alltså att man får boka tid och få tips. Lite nervöst, jag har ju mest brist på stil...

Ett par herrstrumpor har blivit klara. Jag blev inspirerad av Mamma Puhs strumpor och gjorde de här i Drops Karisma och Noro Silk garden (rester). Jag gjorde skaften kortare än det stod men de blev rätt långa ändå. Makens fötter (storlek 43) agerar modeller.

Inga kommentarer: