söndag 29 januari 2012

Min nya mössa

Jag köpte en ny jacka i höstas, en varm, härligt röd sak. När det sedan var dags att börja använda jackan i December insåg jag att alla mina mössor var rosa. Det går ju inte så jag snodde ihop en ny. Mönstret är ett som Nina Sagulin på Nysta gjorde till Stickameras julkalender förra året, garnet Drops Nepal. Det gick åt 1,5 nystan fast jag gjorde min mössa mindre än mönstret för jag har så litet huvud. Perfekt passform, hoppas att den klarar en tvätt också.... Suddig bild men mössan syns ju vilken var tanken :-)

För övrigt har jag kört rätt hårt hela januari och känner mig ganska sliten. Imorgon är min första lediga måndag det här året och jag ser verkligen fram emot den!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Fin mössa, sitter bra, ser det ut som!
Härligt med ledig måndag. Jag hade ledig fredag och snodde förstås på som en iller men med ANDRA saker! Omväxling förnöjer! :-)

Mia stickar sa...

Är ledig idag och njuter fast inte ovanligt ska jag på kurs i eftermiddag, det verkar som om möten och kurser ligger på mina ledigdagar! Mössan ser jättefin ut!