fredag 13 januari 2012

Städa städa varje fredá

På den gamla goda tiden när jag bodde ensam (oj oj det var länge sen!) städade jag alltid på fredagarna, det var så skönt att börja helgen med rent hus! Så idag när jag kom hem, för en gångs skull före resten av familjen, så hann jag dammsuga. Det går ju liksom lite snabbare när man är ensam hemma.
Planerna för helgen är annars inget speciellt, simningen startar på söndag. Ingen handboll den här lördagen, men lillebror har börjat på innebandy och det är också på söndag. Totalt har barnen 7 aktiviter, det är ungefär vad jag känner att vi mäktar med. Vi samkör med 3 andra föräldrar en aktivitet och det är skönt, för annars skulle det krocka.
Stickplanerna för helgen är att (om möjligt) slutföra påbörjad sjal, lägga upp för mössa, jobba lite med makens tröja. Makens tröja ja....mönstret är rätt gammalt, jag gissar att det är från 80-talet för storleken är minst sagt rymlig (nästan drunkningsvarning). Jag ångrar mig, skulle vilja göra något annat. Men nu gör jag klart den så kanske det blir en annan sen.

Inga kommentarer: