måndag 30 november 2009

Celebert besök

Vi har haft den stora äran att få ha Shakira på besök från onsdag till idag. Shakira är en vacker, social och kelig kattdam av rasen sibirisk katt. Många allergiker tål den rasen och eftersom jag är allergisk mot katter var det ett test samtidigt som vi kattvaktade. Och det verkar faktiskt som jag tål rasen! Jag är iofs fortfarande förkyld så det är svårt att veta om det är förkylningen eller allergi, men det har inte kliat i näsan i allafall.
Barnen har älskat att ha en katt som gillar att bli klappad och borstad och lekt med, och som dessutom sovit i storasysters säng.... T.o.m maken som är helt emot husdjur hade svårt att stå emot Shakiras charm när hon la sig i hans knä och spann loss!
Det gick ganska bra att sticka med katt i soffan. Jag slängde sjalen längst ner i korgen, orkade inte riva upp, den får ligga till sig lite. Nu stickar jag sockar från Sticka småvarmt med Fame-garnet från garn&te bytet. Mitt andra par sockar här i livet. Det går inte så fort med stickor 2,5 men det är roligare än att TINK:a.

Inga kommentarer: