onsdag 30 december 2009

Inget mera jobb i år!

Så skönt, nu har jag jobbat mellandagarna och är nu ledig fram till den 7:e januari! Det har varit riktigt surt att stiga upp i ottan när resten av familjen legat och snusat minst ett par timmar till... å andra sidan har det varit lugnt på jobbet och vi som jobbat har faktiskt hunnit prata med varandra också ;-)

Häromkvällen satt jag och surfade runt på Ravelry, jag är lite revanch-sugen, vill göra en spets-sjal igen och göra den rätt den här gången. Och ge bort som gåva... swallow-tailen har jag börjat använda själv, det var faktiskt inte så dumt att den inte var så stor. Den är perfekt nu när det är så kallt! Jag började sticka på lite bebis-grejer, det blir ett par tossor och ett par vantar till kusinens nyfödde son som snart ska beskådas! Det är verkligen pilligt att sticka vantar i den storleken, jag använder stickor 2,5. Och jag som inte är så förtjust i strumpstickor som lätt glider ur svor ganska rejält när jag började med vantarna. Tror nästan att farmors gamla metall-stickor får åka ner i återvinningen och så köper jag bambu-stickor istället, maskorna verkar inte glida av lika lätt.

Inga kommentarer: