lördag 19 december 2009

Sista lördagen innan jul

Och det snöar; stora härliga snöflingor som sakta singlar mot marken...! Hoppas, hoppas att det ligger kvar till julafton!
Vi har varit på handbollsavslutning hela familjen idag på förmiddagen. Barnen har spelat en termin nu och idag var det dags för match för första gången (mot varandra)! Många visste inte riktigt vad man ska göra när man spelar match men det lossnade allt eftersom. L gjorde 3 mål och var mycket nöjd! Hon har blivit så lång, min snart-åttaåring, snart får hon inte plats i knäet längre.
Så nu ska vi storstäda golven, ikväll åker granen fram. Vi kör med plastgran och även om jag saknar doften från en riktig gran så är det skönt att slippa barren :) Eftersom vi ska vara hemma är det "stora julpyntslådan" som åker fram, de år vi inte är hemma orkar jag t.ex inte byta gardiner men det har jag gjort i år. Vardagsrummet fick nya, röda med hjärtan i brunt/vitt/beige. I köket hänger mammas gamla från 60-talet, de är mörkgröna med orangea hjärtan på, supersnygga tycker jag men inte mamma! Det är först idag som jag faktiskt känner att det är jul snart, man kanske behövde komma bort från jobbstressen och slappna av lite för att det ska komma jul-känslor.
Igår kväll röjde jag i stickhörnet också, det har stått en korg och 3 papperspåsar med olika påbörjade projekt (6 fick jag det till), planerade projekt och annat löst bråte (läs garn). Nu fick projekt som inte är påbörjade åka in i lådan tillsammans med annat garn. Och då ryms alla UFOn i korgen plus en påse, mycket prydligare i hörnet bortanför soffan! Nu ser jag fram emot sköna stickstunder under ledigheten!

Inga kommentarer: