lördag 6 mars 2010

Titta vad jag har fått!

En nystvinda! eller heter det garnvinda? Google säger garnvinda. En väninna till mamma hade 3 stycken och skänkte med varm hand en till mig, tusen tack! Nu ska jag bara byta ut snörena, jag tror att dom är sedan 40-talet typ, och så lista ut hur de lösa pinna ska fästas. Lätt som en plätt!

Sjalen går snabbt framåt, jag har kommit på att jag inte stickar så sakta egentligen, det är bara det att jag oftast gör så många fel och måste tinka som gör att det går långsamt. Hitills har jag inte gjort ett enda fel, hurra! När det går så här bra känns det som att jag nog ska lägga upp ytterligare ett planerat projekt. Eller så gör jag klart sonens väst som jag fixat mera garn till. Vi får se om han vill ha den, för ett par veckor sedan var det bara skjorta+väst som gällde, helst skjorta+slips. Men senaste dagarna har det gått bra med tröja igen.
Jag undrar så om mitt garn&te paket har nått sin adressat.... även denna gång har jag inte hört något och det är 2 veckor på tisdag sedan postade det. Det känns inget roligt att maila och fråga om det har kommit fram, lite som att man tigger efter massor av tack.... På personens blogg finns heller inget om paketet. Jag tror jag avvaktar till tisdag.
Idag har det varit kalas-väder! Vi fick med oss barnen ut på eftermiddagen (sportiga familjen hade fullt upp på förmiddagen med gympa och handboll) till isbanan. Som var gropig och repig och i stort sett oåkbar. Men varm choklad smakade mycket bra ute i en snödriva.

Inga kommentarer: