måndag 17 maj 2010

Grattis Norge!

Maken och barnen har varit på Skansen idag och gått i tåg, som sig bör på 17 Maj! De "fuskade"dock lite och hoppade på tåget vid Djurgårdsbron.

Jag har lyckats slutföra en stickning också! Det är Provence baby cardigan, stickad i Araucania Ruca. Garnet är jättemjukt och mysigt men jag tror att mönstret hade gjort sig bättre i enfärgat. Om man ska vara petig skulle väl knapparna ha suttit lite närmare varandra men jag såg det när jag var klar och orkade inte göra om. Det är inte så kul (en underdrift) att plocka upp maskor och sticka tycker jag så koftan har legat till sig en stund innan jag gjorde det.


Det har även varit avslutning på simskolan. Hela familjen drar en suck av lättnad, nu kan vi äntligen ta det lugnt på söndagsmornar. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska fortsätta som "simfröken" till hösten, det suger duktigt med energi. Samtidigt tycker jag det är viktigt att barnen (mina alltså) kan simma och lillebror står på tur att börja till hösten (fast han tjuvstartade lite i söndags som synes på bilden) och storasyster vill fortsätta. Jag får fundera under sommaren.

Inga kommentarer: