onsdag 25 augusti 2010

Mariefred och artikeln


Utflykt till Mariefred i lördags! Ulrica lockade med mig (jag var inte särskilt svårövertalad) eftersom hon hade sett att Cornelia Hamilton hade öppet hus i sitt showroom just i lördags. Vilken fröjd för ögat och njutning för händerna! Några timmar, garnnystan och ett trevligt samtal senare kom vi därifrån.... Jag köpte Noro Silk garden lite, tror det ska bli en kofta till något av barnen.
Igår skickades artikeln in till den tidskriften som valts av min handledare/medförfattare!! Den är då numera "submitted" som det heter och det innebär att jag, om jag vill, kan referera till den i någon annan artikel. Jag var inte särskilt engagerad i den sista månaderna här, kändes lite konstigt. Men tydligen helt normalt i den akademiska världen, eftersom jag inte kommer att stå som huvudförfattare. Skönt att ha det klart, nu borde jag röja skrivbordet som är fullt av artiklar, papper och pärmar.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag var inne på en av "mina" garnaffärer igår och kände lite på det där garnet, det är verkligen fint! Fast jag köpte inte, kunde inte riktigt bestämma mig...där fanns så mycket!

Anna sa...

Jag råkade hitta Cornelia på Ravelry för några veckor sen, hade ingen aning om att hon är "skyldig" till Heavens hand... Eller att hon haft den karriär som hon haft inom stickningen. Mina syskon var kompisar med hennes söner, och jag har ju träffat henne jättemycket innan de flyttade till Mariefred... Världen är bra liten...

Monica sa...

Garnet är verkligen fint, jag har kollat på det förut. Och nu fick vi trevlig rabatt dessutom :-)
Jag hade inte heller förstått att hon var så "känd" i stick-världen, jag tyckte att hon var en trevlig stickerska!