tisdag 7 september 2010

September

Plötsligt är vi inne i en höstmånad. Jag gillar september starkt; ingen allergi, inte så mycket insekter (fast myggorna verkar inte ha förstått det ännu, fick ungefär 25 myggbett i lördags), hög klar luft! Mörkt på kvällarna gör ingenting, det är bara mysigt. Man blir sugen på att sticka en tjock härlig höst-tröja.....! Ska bara avsluta tea leaves koftan först. Den tappade fart rejält när jag kom till ärmarna, men nu är det snart gjort. Samtidigt som jag startat ett par vantar till mig och en sjal till svägerskan. Sitter och sneglar på ytterligare 2 projekt som jag plockat fram garn och stickor till men besinnar mig :-)

Börjar så smått förbereda årets 3:e utlandsresa (4.e om man räknar Danmark). Vi åker på konferens till Istanbul på fredag, det ska bli kul! Jag har inte varit där förut, inte så många andra på jobbet heller så vi har bläddrat i guide-böcker på luncherna!

Bilden är från min löprunda vid Vinterviken, kan det bli bättre?

Inga kommentarer: