måndag 20 december 2010

Julrelaterat och en stickning

Okej, lite jul-relaterade bilder som inte tidigare har publicerats ;-). Först ut är dagisets omtalade julspel, för sista gången i år. Inte bara för att vår familj inte längre kommer att finnas representerade nästa jul, utan för att de har stuvat om i grupperna. Den vackre Josef i mitten (med åsnan) är förstås lillebror!


Luciatåget, som vanligt utomhus. Årets tåg hade som vanligt stort manfall, när de minsta får syn på förädlrarna i publiken kan man ju förstå att mamma måste prioriteras före "sankta lucia". Sonen var pepparkaksgubbe i år, han fick kämpa hårt för att synas bakom alla stjärnor, luciakronor och mössor.
Och så till sist en mössa som jag jobbat med sista dagarna. Den heter Liv, såklart var jag tvungen att sticka den bara för det.... Design Johanne Ländin, jag tycker att hon designar helt underbara mössor och vantar!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Det ser så fint ut med alla barnen! Jag tycker nog jag fick lite överdos av dagislussetåg under en period men nu saknar jag det lite grand...aldrig är man nöjd! :-)

Mössan ser fantastisk ut, ska bli roligt att se den klar!

Monica sa...

Mössan var snabbare att sticka än jag trodde, blir nog klar innan jul. Vi får se vem den passar bäst på, dottern eller mig!