tisdag 28 augusti 2012

Kanothajk!

Helgen tillbringades på kanothajk i Sörmland. Ett gäng som har hajkat i 10 år den här första helgen efter skolstart drog med maken och dottern förra året och i år åkte vi hela familjen. Det regnade ganska rejält på utresan på fredagen (häftigaste regnbåge jag sett någon gång följde oss under paddlingen!) så det var ingen hit att sätta upp tältet på kvällen, blöt, kall och hungrig. Men på lördagen blev vädret riktigt härligt så....


 ....det badades en hel del! Jag badade också, maken och jag tog en rejäl simtur. Det paddlades en hel del kanot också, dottern med tre kompisar var nog ute flera timmar totalt!

Jag hittade ett jättebra ställe att sitta och sticka på! Jag var nog lite associal av och till, men med en stress-vecka bakom mig var det himmelskt att få sitta i min klippskreva i solen och bara vara. Jag stickade rätt mycket fel upptäckte jag senare men det var det värt :-)
Så nu har vardagen rullat över oss med full kraft. Jag hinner inte träna alls som jag vill. Och redan en VAB-dag. Men imorgon kväll ska jag prioritera löpning!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Tufft av er att ge er iväg i regnet... tur att ni fick så härlig belöning! Bilden med tjejerna som hoppar i är fantastisk!