tisdag 9 oktober 2012

Hon stickar ibland

Ja hon gör faktiskt det, hon som skriver den här bloggen. Fast det syns inte här så ofta! Men här är ett par av mina pågående stickningar: en flätstickad vintervit tröja i Drops Nepal till mig,

 ....och ett par halv-vantar som ska bli en födelsedagspresent till en kollega. För att det inte skulle bli tråkigt gjorde jag en egen flätvariant längst upp på vanten. Eller så var det så att jag gjorde fel men tyckte att det blev lite charmigt så det fick vara så ;-)
Under tiden jag stickar flätor myser jag med garn-lagret och plockar ihop garn till två-färgstickade vantar!

3 kommentarer:

Stickmor sa...

Så fin den ser ut att bli den vita tröjan. En liknande tröja önskar sej min sons flickvän men jag har inte hittat nåt bra mönster. Är ditt mönster ett Dropsmönster? Jag ska kolla om jag hittar det där.

Cecilia sa...

Tröjan kommer ju bli superfin! Ibland blir det inte så mycket sticktid, det är ju tråkigt men inte så mycket att göra åt, kanske.
Tvåfärgade vantar...ja, det har ju jag ett par på gång i korgen, kanske dags att leta upp dem? :-)

Monica sa...

Stickmor: ja det är Drops, tryck på länken så kommer du direkt dit.
Cecilia: fram med vantarna! Det börjar ju bli temperatur för vantar nu också....