lördag 15 december 2012

Veckan som gick

Näst sista arbetsveckan innan jul har (nästan) passerat! En vecka fylld med snö, träningar, luciafirande och faktiskt även pepparkaksbak en kväll! Varje år tittar jag på den lilla klutten pepparkaksdeg som är i förpackningen man köper (nä jag gör inte egen deg, den tiden har jag inte), och funderar på om jag ska köpa 2 stycken det här året. Men precis som föregående år så är jag glad att jag bara tar en, för gissa vem som står ensam kvar och kavlar ut den sista tredjedelen deg.... I år hade vi förstärkning av en kompis till lillebror så kanske var det lite mindre än en tredjedel kvar när de kände sig nöjda! 

Idag har det varit handboll hela dagen. Först avslutning på lillebrors handbollsskola, med "lilla VM". Lillebror spelade i Spanien :-)

Sedan hade storasyster fyra matcher, där de vann 3 av 4! Det är häftigt att se hur de utvecklas hela tiden, nu i höst har de börjat spela på stor plan och det ser plötsligt ut som riktig handboll!

Jag har stickat klart 3 julklappar förutom mössan i föregående inlägg, och är snart klar med en fjärde. Lite hemligt dock än så länge :-) Och en har jag visst skickat iväg utan att fota kom jag just på.
Det här garnet är den del av det jag fick, är det inte härliga färger! Det är bomullsgarn men jag tror att jag ska behålla det här själv. Resten har jag skänkt till barnens skola, efter att ha försökt tvätta/vädra bort röklukten. Planen var ju att skänka till Hjälpstickan, men eftersom det ev. kan lukta rök kändes det inte bra. På skolan var det ok. 

Inga kommentarer: