onsdag 13 mars 2013

Nu då....!

Jag har shoppat lite på Adlibris, där Solveigs vantkalender faktiskt var på rea. Och så blev det en bok om Fair isle knitting, nu kanske jag kommer igång på allvar! Jag har ju köpt garn till en superfin basker som jag vill göra snarast!
Det blev även uppföljaren till "The Friday Night Knitting Club" ("Livets aviga och räta") av Kate Jacobs. Jag tyckte den första boken var trevlig, särskilt om man själv stickar, så jag är nyfiken på den här boken. Alltid knepigt med uppföljare oavsett om det är böcker eller filmer.

Min röda kofta är färdig sedan några dagar, och invigd igår. Då märkte jag att knapparna är en anings för små så den knäpper upp sig själv hela tiden. Så jag måste köpa nya större knappar. Det är hur som helst helt omöjligt att fota koftan i lamp-ljus så det får vänta lite!

Inga kommentarer: