torsdag 25 april 2013

Vårkänslor

Trots en mindre lyckad morgon ( jag satte teet i halsen och hostade ut det över hela bordet, hällde pommes frites krydda på gröten, slog sönder en skål med strösocker så jag skar mig rejält och dessutom blev tvungen att dammsuga samt drog ner nyckelhyllan från väggen) så har jag varit glad precis hela dagen! Solen lyser! Det är vår! Jag har massor av kul saker att se fram emot i Maj!
Jag plockar då och då, i tanken, fram allt kul som ska hända och njuter av det! Det finns ju nåt talesätt att man inte ska ta ut glädjen i förskott, men om man gör det så har man ju chansen att få glädjas två gånger.

Den här trädroten går vi förbi varje dag på väg till sonens skola. Jag tycker den är så vacker!

Plocka maskrosor är också ett vårtecken. Liksom paraplyet ;-)

Inga kommentarer: