lördag 13 februari 2016

Fäääärdig!

Nej koftan är inte färdig. Men jag vill väldigt, väldigt gärna att den ska vara det! Den blir inte bra, nämligen, och jag orkar inte riva upp en gång till. Det är ett Drops-mönster och jag borde väl komma ihåg vad jag brukar tycka om mönstren därifrån... Det är på oket det kör ihop sig. Jag har rivit upp och stickat om massor av gånger och till slut bara struntade jag i hur det blir och stickar på och låtsas inte se att flätorna inte hamnar symmetriskt på oket. 
Men det är väldigt tråkigt att sticka färdigt nåt man vet att man inte kommer att BK nöjd med.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Bra att det är en babykofta så slipper du ha den på dig själv!😊
Surt när beskrivningen inte stämmer eller är obegriplig... Annars ser ju koftan fin ut, gulligt med flätbården!