måndag 4 april 2016

Nu blir det verkligen ingenting gjort!

Jag har lyckats dra på mig tennisarmbåge! I båda armarna!! Jag bar hem tunga matkassar dagligen i en vecka för en månad sen, och sen var det kört. Har fått akupunktur som har hjälpt riktigt bra så vänster är i stort sett ok nu. Men det är extremt svårt att inte belasta muskelfästet, allt man gör med händerna påverkar ju. Och eftersom repetativa rörelser är uteslutet blir det inget stickat. Eller jo, jag unnar mig två varv ungefär varannan dag. Och då snackar vi varv på babysockar :-)
De här småttingarna var nästan klara när tennisarmbågarna slog till. Ett mönster från Drops (helt felfritt!) och garnet är Fabel.
Jag känner mig verkligen ur-gammal när min kropp bara....inte funkar, så som det varit sista året. Det blir lite deppigt när jag inte kan sticka alls, och bara springa begränsat. Mina två stora intressen. Det blir mycket läst istället. Massor av tid till rehab också men det har jag ju hållit på med senaste året.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Men fy tusan! Hur är det med axeln då? Tänker ibland på hur jobbigt det där var, men tennisarmbåge är väl både smärtsamt och långdraget? Tufft när kroppen inte funkar så konkret. Kram!