lördag 19 juni 2010

Titta här!

Den rosa koftan!
Eftersom jag kört fast med ena framstycket, det blir inte rätt med avmaskningen för ärm och hals, så satte jag helt sonika den delen på en tråd och började på en ärm istället. Det passade bra att sticka med rosa när man kollade på prinsessbröllop tyckte jag ;-)
Kanske kan jag gulla med mamma i midsommar att hon hjälper mig med framstycket så att eländet blir klart innan sommaren är slut! Jag tycker koftan verkar bli sladdrig men det kanske blir bättre när den är monterad och lätt blockad.


Dottern har gått på simhoppskola veckan som var. Verkar läskigt tycker jag som har blivit rejält höjdrädd med åren, men hon hoppade från 3-meterssvikten gång på gång. 5-meters blev bara ett hopp. När jag utbildade mig till simlärare ingick det att dyka från 5-meters..... jag tror jag stod där uppe en halvtimme innan jag lyckades utföra dyket.

Inga kommentarer: