söndag 29 juli 2012

Ditt och datt

Jag mellan-jobbar nu 2 veckor, ja alltså jag hade ju först lång semester och sedan ska jag ha 1,5 vecka till efter de här veckorna. Däremellan tapetserar jag och försöker träna. Maken och jag brukar skoja om att vi har träningsläger på somrarna, för det är mest då vi har tid att träna ordentligt. Vi är båda ganska bitna av löpar-bacillen och har anmält oss till halvmaran i september. Jag tycker löpning och stickning kompletterar varandra; när jag springer tänker jag på stickning och när jag stickar tänker jag på löpning :-)

Vi är kattvakter till Shakira nu och just idag känns det extra mysigt att hon är här. Jag har nämligen skickat iväg familjen, de ska segla med goda vänner några dagar. Jag har längtat efter att vara ensam men när jag väl är det känns det bara tomt. Jag bara trampar runt och blir rastlös. Eftersom det inte var någon sol idag stack jag iväg och shoppade mig lycklig. Nä jag skojar bara, jag köpte ett klös-träd till katten för att bespara vår soffa vidare misshandel. Hittade också en förvaringslåda med Union Jack på, perfekt som garnlåda!






I fredags firade vi att vi varit gifta i 10 år! Det blev pic-nic på samma ställe (eller ja utanför) som vi hade festen på då när det begav sig! Vi köpte massor av god mat så det blev lite tapas-bord av det hela. Tror aldrig barnen suttit och ätit så länge, de åt och smaskade och mös!
                                   

Inga kommentarer: