fredag 24 maj 2013

Göteborg

Fyra fantastiska dagar i västkustens huvudstad bara flög förbi. Jag har varit på en kurs som fyllde mig med kunskap och inspiration, sällan har jag varit så alert rakt igenom en hel kurs! Och sällan har innehållet varit så klockrent användbart för mitt arbete. Föreläsaren, lokalen, de andra kursdeltagarna - allt var bra!
                                          
Resan blev som en mini-semester för mig. Jag passade på att träffa både gamla och nya vänner! Boende fixade jag genom att våldgästa en gammal kompis (han är inte gammal men vi känner varandra sedan gammalt!) och hans familj, och en kväll träffade jag en annan kompis från förr över en middag. Vi bestämde att det inte ska gå 13 år till nästa gång! På onsdagen gick jag till café Condeco och träffade Sip n' knit, ett gäng som via Facebook träffas en gång i veckan (ibland två) och fikar och stickar. Det var så roligt att träffa Handarbetskorgen där! Vi har haft lite kontakt på nätet och det var hon som tipsade mig om stick-caf'et. Även Bland nystan och papper var där, trevligt att träffas! Inte ett enda foto kom jag ihåg att ta där, så upptagen var jag med att sticka och prata. Men när jag kom "hem" på onsdagskvällen jag en promenad och fotade lite.

                                           
Jag vet inte vad friluftsområdet heter men vackert är det!
Jag var förbi både Deisy Design och Strikk utan att bli ruinerad. Jag spar mina slantar till ett annat ställe....
Stickningen som jag jobbar på med är den här:

                                           
Det är en poncho. Inte så somrig men det ska ändå bli en födelsedagspresent som ska överlämnas i mitten av juni (ja jag misstänker att det tyvärr blir höst och kyla igen efter sommaren). Det är hyfsat långa varv redan nu tycker jag, och har mer än hälften kvar. Bara att tugga på!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Men hallå, min bloglista uppdaterar inte dig längre! Har ju missat flera inlägg nu!
Ja, det var trevligt att träffas! Och jag tänkte inte heller på att ta kort...kanske borde man skaffa sig en telefon med kamera, som barnen tycker att jag borde! :-)