onsdag 1 maj 2013

Ljuvliga, fullbokade Maj!

Äntligen maj månad! Den kommer att bli så mycket bättre än april, det är jag helt säker på! Månaden börjar för mig med 5 dagar ledigt, bara det! Om ledigheten blir njutbar eller inte beror förstås lite på barnen, hur nöjda de är. Det är studiedagar på skolan så de är lediga men alla deras kompisar är inte det. Vi ska roa oss kungligt tänkte jag; baka, åka och bada och förstås vara ute om solen skiner. Jag hoppas på stick-tid men tar inget för givet.
Och redan på lördag kommer den första av maj-karamellerna jag suger på: konsert med Bruce Springsteen! Min andra, den här gången på ståplats. Längtar! Mina löparrundor fylls enbart av Springsteen-musik sedan några veckor tillbaka.
Lördagen är för övrigt en utmaning logistiskt men vi tror att vi har löst det, det är bara oklart med när/hur hela familjen ska få i sig lunch. Hur bär sig familjer med fler barn än föräldrar åt egentligen? Eller de barnen kanske inte har så många aktiviteter, och föräldrarna kanske inte är så engagerade åt höger och vänster? (Det där med engagemang återkommer jag till i ett annat blogg-inlägg, funderar mycket på det just nu). Eller har de familjerna extremt självständiga barn som tar sig varsomhelst helt själva?
Bilden är från 2010

Inga kommentarer: