fredag 27 september 2013

Gilla läget.

Det är inte alltid så lätt att göra det, gilla läget alltså. Senaste veckorna har det inte hänt så mycket här på bloggen, inte på mina stickor heller. Anledningen är att mitt jobb suger all min energi på ett synnerligen improduktivt sätt. Inte arbetsuppgifterna, för jag gör precis det jag vill göra, men förhållandena runtom. Det går bara inte att gilla läget. Och så här har det varit lääääänge. Av och till lite bättre men sedan några veckor väldigt mycket sämre.

Giv mig ro att acceptera det jag ej kan ändra på
mod att ändra det jag kan 
och förstånd nog att veta skillnaden

Jag brukar använda träning som ett medel för att rensa huvudet men den envisa förkylningen har gjort att det inte gått. Men nu blir det bättre med det iallafall!
Och jo, självklart har jag och mina närmaste medarbetare mod att försöka ändra det vi kan. Men kanske inte förstånd att veta skillnaden ;-)




1 kommentar:

Cecilia sa...

Det är tråkigt när arbetet i sig är bra men omständigheterna förpestar!
Det är så bra ord men ack så svåra att leva upp till ibland. Ro att acceptera brukar jag med ökande ålder klara av, modet är också lite bättre numera men förståndet...