torsdag 12 september 2013

Lilla koftan

En liten kofta har blivit färdig. Koftan och jag tog en liten kvällspromenad i skogen häromdagen, tillsammans med kameran :-)
 
Mönstret är Top Down Raglan Baby Sweater. Kul och enkelt mönster, och raglan"sömmen" blev fin.
Garnet, Viking Baby ull, köpte jag i Trondheim förra sommaren, och det har legat i garnlådan sedan dess. Jag har funderat på varför jag köpte gult, jag gillar ju inte gult?
Men tillsammans med vitt blev det fint, och såhär i solen är den gula färgen en riktig glad-färg! Det vita vet jag inte vad det är för garn, det kom i påsarna jag fick. Det är aningens tjockare än det gula men det gick bra ändå. Stickor 3 har jag använt till hela koftan, orkade inte byta mellan ribb och slätstickning.

Vet inte vem som ska få koftan, den får ligga till sig tills någon behöver den :-)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Supersöt!
Gult är svårt, jag kan tycka att det är så fint på andra men aldrig på mig själv. Tror nog att du kunde passa i det?