måndag 7 december 2015

En liten kofta

Jag är så lyckligt lottad att hela fyra av mina kollegor är/har varit gravida under hösten! Första bebisen är född och det blev en pojke, så jag har stickat en liten gubbig kofta. Mönstret heter Baby Sophisticate-free och jag har stickat i Drops Nepal, lite rester jag hade. Tyvärr var det inte samma färgbad på alla nystanen vilket syns om man är petig.


 Med en liten fluga under kan den kanske passa på nyårsafton?


Jag hittade knappar i min egen stash med texten "For gentlemen"!
Så nu är det bara att vänta på att mor och son kommer och hälsar på. Och under tiden börjar jag sticka på koftan till nästa bebis som väntas innan jul....
Några julklappar blir det inte i år.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Fin present till en liten bebis! Tror varken bebis eller vuxna runt om funderar på små skiftningar i färgen!😊