tisdag 3 november 2009

Oslo by day

Hemma från ett kylslaget Oslo! Eller vi kom hem söndag kväll men igår orkade jag inget, var helt slut. Vi hade det bra i Oslo, med lite sightseeing, lite shopping och mycket släkt-umgänge! N gillade slotet, eller rättare sagt vakterna, han hade kunnat titta i timmar på dom när dom stod där eller marcherade fram och tillbaka! Själv tyckte jag att slottsparken var väldigt vacker i sin höstprakt.Här är "Lövebakken" dvs Stortinget. Och en liten L som naturligtvis var tvungen att klättra upp på lejonet!
Vigelandsparken med alla sina statyer. Alla nakna och alla utom en (är lite osäker på om det är just så) namnlösa.


Och till sist Halloweenfirande med kusin B. Norrmän är ett givmilt släkte, barnen hade typ en halv ICA-påse med godis när de kom tillbaka. Eller så berodde det på att onkel Stein, nästan 2 meter lång och med rakat huvud var med ;-)


Det blev inte mycket garn shoppat, men ett besök på Strikkedilla blev det och lite garn till Garn&te bytet. Allt medan familjen hovrade utanför och ville gå vidare, jag hade egentligen tänkt köpa garn och beskrivning till en tröja till maken men jag hittade inget fint så där direkt så jag hoppade det. Det finns ju på nätet....
På vägen hem kunde jag faktiskt sticka korta stunder, ryggen är ok. Vi svängde av för att fika och hamnade på ett jättemysigt ställe med hästar och kaniner utanför och hembakat bröd, hemlagad saft mm. Ibland har man tur, oftast hamnar vi på något sunkigt väg-krog-ställe när vi är bil-semestrar och blir sugna på något att stoppa i magen.
Det roligaste efter minisemestern är att N nu har bestämt sig för att använda "ikke" istället för "inte", maken är mycket nöjd!

Inga kommentarer: