tisdag 10 november 2009

Virkning

I fredags gick L och jag förbi vårt lilla bibliotek. Jag fick med mig 2 böcker hem, dels "Sticka med hemslöjden" från 1979 och del "Lär dig virka". Stickboken var inget vidare men virkboken var bra. Jag tycker nämligen att det är bedrövligt att jag inte kan virka, framförallt är jag urdålig på att förstå virk-beskrivningarna. Så helgen gck i virk-övandets tecken och nu virkar jag på en babyfilt. Jag tog Järbo-garn, Akvarell, i en beige-aktig färg, som jag fick av U tidigare i höst. Jag tänkte att man kan sy på tyg i någon fin färg på baksidan så blir den lite roligare. Vi får väl se hur den blir, den kanske inte blir så lyckad att jag vill göra något mer med den.
Jag har även stickat en mössa till N, likadan som storasyster har fast svart. Den ska få en påsydd en kant innan den är helt klar.
På torsdag är det stick-café här, funderar på om Swallowtailen ska få följa med, den har ju vilat till sig lite i korgen nu.
Så här ser resten av min kväll ut... Glöggen är "chili choklad" intressant smak men jag föredrar nog klassisk glögg trots allt! Och nej, jag har inte druckit all glögg ikväll, en kopp är nog med sötma även för en gottegris som mig!

Inga kommentarer: