onsdag 25 november 2009

Swallowtail lace shawl - neverending story

Jag har inte hunnit sticka så mycket sista veckan, slutspurtar med artikeln. Men det jag har gjort, det har jag gjort fel. Ja fy 17 vad mycket fel det har blivit men jag har fuskat ihop det hjälpligt. Man kanske inte ska sticka när hjärnan är omgärdad av snor?
Hödjen kom igår när jag upptäckte att det varvet som stickas helt rätt, där hade jag stickat flera centimeter avigt... och detta ser jag inte förrän 5 varv senare.... nya glasögon/linser verkar också vara på sin plats.

3 kommentarer:

Anna sa...

Tack för kommentaren på min blogg! :)

Aldrig kul när man märker att man gjort fel för länge sen i en stickning och är tvungen att göra om. Speciellt inte trekantssjalar som det ju bara blir längre och längre varv att riva upp... Hoppas det går bättre nästa försök!

Mia stickar sa...

Jag har senaste veckorna blivit expert på att sticka baklänges, tycker inte att mönstret på sjalen jag håller på med är svårt men lika fullt har jag stickat några fel som inte gått fixa sådär hjälpligt! Så retsamt!

Monica sa...

Det trist att vara expert på baklängesstickning.... Jag tycker inte heller att det är svårt men är man bara lite ouppmärksam så blir det knas.
Mia lycka till med din sjal!
Anna tack men sjalen har jag lagt längst ner i korgen just nu, den får vila sig lite igen.