söndag 15 maj 2011

Helg i sportens tecken

Vi startade lördagen med handbollsavslutning i nya Skanstullshallen (som numera då är "hemmahall"). Alla 02:or spelade matcher i mixade lag, det var kul att se hur mycket tjejerna har utvecklas, och att de vågar ta för sig på planen! Som avslutning spelade tränare/föräldrar en match, där jag gjorde mitt bästa för att stoppa maken ;-)


På eftermiddagen var det dags för makens fotbollsmatch, barnen och jag storhandlade men hann ändå se andra halvlek. Eller, jag såg andra halvlek, barnen hängde (i dubbel bemärkelse) i lekparken bredvid.

Och imorse var det som vanligt simskola/träning, L:s grupp hade uppvisning. Hon simmade så snabbt att baddräkten sprack...

Vi avslutade sedan sportandet med N:s fotbollsträning på eftermiddagen idag. Jag tycker att det är så kul att det är en mamma som är tränare för småkillarna, det är annars i stort sett bara pappor som tränar barn- och ungdomslagen i fotboll. Hon är duktig dessutom!
Jag har inte sprungit något i helgen, det blev handboll igår. Mina knän sa att dom ville vila idag! Imorgon blir det ett nytt pass, det är så roligt!

1 kommentar:

MammaPuhStickar sa...

Visst är det härlig med idrotten. Tyvärr tar den väl lite mycket tid ibland. Eftersom vi har en handbollsspelande -01:a så syns vi kanske på någon turnering i framtiden.