söndag 22 maj 2011

Tid, lust och energi...

... till att blogga har jag inte haft senaste veckan! Det är så mycket som händer i Maj; dagis och skola är stängda pga planeringsdagar, det är avslutningar hit och dit, picnicar, vårfester, vernissager och födelsedagar. Och så ska man hinna jobba också.
Och imorgon kommer den tyska klassen som maken har utbyte med så det ska bo en tysk lärare här i 11 dagar, för fjärde gången. Träningen har inte varit prioriterad senaste veckan och idag blev jag stressad över precis allt som ska hända. Som tur var har jag en förstående make som efter larm-signaler från moi, satte sig ner och gjorde en göra-lista och planering. Stressen sjönk och jag kunde slappna av. Nu ska jag bara vika en tvätt och hänga en annan innan jag äntligen kan få greppa stickningen!

Inga kommentarer: