fredag 6 maj 2011

Nytt försök att sy...

Jag betraktar mig själv som en hyfsat normalbegåvad person, med normal spatial förmåga; jag kan läsa kartor och bygga IKEA-möbler utan några som helst problem. Men när jag ska sy på maskin är det något som händer och jag klarar inte av att vända delarna åt rätt håll, att sy ihop rätt delar med varandra, det bara går inte fast jag tänkt noga innan.Kanske har jag ehm...lite bråttom...
Men igår blev jag sugen på att sy, är det vårkänslor kanske? Tog faktiskt fram den påsen jag skulle ha skickat i ett byte i höstas, tänkte som så att även om den är sned och vind så kan ju jag använda den. Sydde, sprättade upp, sydde, sprättade upp och idag blev den faktiskt klar, med foder och allt. Tål inte närmare granskning men funkar nog som stick-väska!


2 kommentarer:

Anna sa...

Åh, vad jag käner igen mig. Jag vill kunna sy, men den simplaste raksöm blir ändå fel på nåt sätt... Men jag får mina ryck ibland, förhoppningsvis så ska det väl gå bra nån gång bara man är envis nog. Din påse blev ju jättesnygg, och det ger mig hopp om att jag nån gång ska lyckas.

myzpyz sa...

supersöt :)
när ska vi ha stickmyz igen?
kraMyz