söndag 18 september 2011

Weekend i Sundsvall

Vi har tillbringat helgen i Sundsvall för att fira att min mamma fyllt jämt. Inte för att hon bor i Sundsvall utan för att det är mittemellan hennes bostad och vår! Brorsan med familj var också med. Vi har bott på hotell, besökt friluftsområdet på norra berget, shoppat på stan och ätit gott. Mamma fick en massage-behandling också. En trevlig helg trots att jag är snorig och hängig och dottern fick feber igår kväll.
Och jag hittade såklart en garnaffär i Sundsvall, Cinas garn, där trevliga Cina t.o.m mailade mig ett sjal-mönster som nog passar Malabrigo-garnet jag köpte! Det blev ett nystan raggsockgarn också, det verkar som barnens fötter vuxit igen. När det gäller att sticka sockar känner jag att där finns det ett stort förbättringsutrymme för mig.... jag är nästan klar med ett par nu men är inte särskilt nöjd. Funderar på vad jag gör för fel och ska experimentera med raggsockorna tänkte jag.


Inga kommentarer: