måndag 4 februari 2013

Dagens hiss och diss

I Rix morronzoo (radioprogram) brukar programledarna turas om att hissa och dissa så jag snor det konceptet idag.

Dagens hiss: alla finurliga stick-metoder! Jag hade ju inte stickat sedan gymnasiet när jag började för några (5?) år sedan. Och en helt ny värld öppnade sig! Bara att sticka på rundsticka är ju helt underbart, risken att maskorna ramlar av minskar betydligt. Jag ska erkänna att jag undvikit mönster där det står saker jag inte riktigt vet vad det är, men med mer erfarenhet vågar jag mig på det mer. Och där kommer nästa fantastiska redskap: Youtube där söta stick-damer (har inte stött på någon herre ännu) visar olika tekniker. Bara att spela filmen fram och tillbaka tills man begripit hur man ska göra.
Som den här till exempel: http://www.youtube.com/watch?v=wpJUrCX52DU som visar hur man göra three needle bindoff. Många videor är kanske onödigt informationsrika men är inte det lite typiskt amerikanskt?

Dagens diss: att vara sjuk :-( Kan ingen bara uppfinna ett piller som botar förkylning?

Inga kommentarer: