söndag 16 februari 2014

Efter en veckas rejäl förkylning (tre dagar hemma från jobbet) börjar jag känna mig lite piggare. Kom ut på en halvtimmes promenad idag, och baske mig passade inte solen på att titta fram samtidigt! Det föll mig dock inte in att fota denna sällsynta händelse (att solen lyste alltså, inte att jag promenerade).
Det är en skön söndag eftermiddag idag när vi inte måste göra någonting alls. Dammet på bokhyllan skriker om att bli borttaget, men det struntar jag i för det måste man inte göra idag.

Min dumma axel blir långsamt bättre men det verkar ta sin tid. Kanske hade det läkt ut snabbare om jag inte envisats med att låtsas som att stickning verkligen inte alls påverkade axeln. Därför stickar jag sparsamt och därför kändes det inte nödvändigt att gå på Syfestivalen i helgen heller. Överhuvudtaget blir jag smått störd av att jag ska betala inträde för att gå in och handla, som man ju gör på mässor. Samtidigt som det kan vara fantastiskt roligt på di där mässorna; prata med andra sticknördar, klämma på garn och gå på workshop (det sista har jag aldrig gjort men tänker varje gång att jag ska). Nåja, det blir en ny mässa till hösten!

Det här är sjalen som långsamt växer fram:

Jag stickar i köket idag för soffan och vardagsrummet är fullt av barn som spelar Wii :-)







1 kommentar:

Cecilia sa...

Gott det där att kunna skilja på måste och måste! Din blogg dök inte upp i listan, väldigt konstigt.
Jag har aldrig gått på mässa, jag är inte riktigt lämpad för sådant. För mycket folk på en gång och uppenbar risk för huvudlös shopping!😊