söndag 17 januari 2010

Leaf and flower shawl

Jag klarade inte att sticka mer på koftan och baskern var jag inte sugen på heller igår.. så jag började på ett annat planerat projekt: en vit sjal med Navia garnet jag fick i Garn&te bytet. Det är ett enkelt mönster så det går som en dans! Garnet är lite småvågigt men det syns inte på stickningen. Jag hoppas bara att det räcker eftersom jag bara har ett nystan (ca 350 m). Men enligt beskrivningen bör det räcka! Jag vet inte om jag har något annat garn som jag kan använda om det inte räcker...!

Annars har det varit en aktiv helg, jag har känt mig piggare än på länge. Jag har hunnit träna både min egen gympa och familjegympa med sonen. Och storhandlat och fixat födelsedagspresent till dottern och torkat ur skafferiet och jobbat (mitt extrajobb) och åkt skidor med barnen och bakat bullar! Eller, jag gjorde degen och barnen hjälptes åt att baka ut och fixa allt utom att skära dom. Vetemjölet tog slut så det blev några deciliter grahamsmjöl istället men resultatet blev helt ok. Kanske lite nyttigare bullar bara!



1 kommentar:

MammaPuhStickar sa...

Oj vad mycket du hunnit med. Vad gjorde jag? Ingenting om man jämför. Ha det så bra.