torsdag 28 januari 2010

Ledig fast ändå inte

Jag är ledig bara var tredje torsdag så jag längtar alltid till dessa dagar! Men idag, precis som flera andra lediga torsdagar, är sonen hemma och sjuk. Han har varit hemma hela veckan så vi har turats om. Inte för att han är särskilt besvärlig men det blir ändå inte samma som att vara ensam hemma och helt styra min tid.

Jag sitter vid datorn och tänkte jobba lite med artikeln men lusten vill inte infinna sig. Istället letar jag runt på Ravelry bland beskrivningarna där hela eller delar av summan går till organisationer som hjälper till på Haiti. Jag har aldrig köpt mönster på nätet förut men det gick ju bra. Fast jag får vänta med att sticka det jag laddat ner eftersom jag inte har garn till det och ju ska slutföra mina påbörjade och planerade projekt först. Det känns bra att göra något för Haiti samtidigt som jag köper något jag vill ha :-) Vi har även gett bidrag på andra sätt till Haiti för det är ju inga jättesummor som mönstren ger.

Inga kommentarer: