tisdag 12 januari 2010

Tråkig stickning

Jag drog upp den rosa koftan ur sin vintersömn. Ångrar mig rejält. Den är så tråååkig! Varför valde jag att göra en kofta i bomullsgarn när det finns så mycket härligt ullgarn! Först fick jag riva upp några varv för jag kom inte ihåg var i alla hoptagningarna jag var och lyckades inte utröna det heller från stickningen. Sedan fick jag riva upp igen för att jag iallafall gjorde fel. Och sedan tycker jag att jag har stickat så löst och sladdrigt innan. Frågan är nu om jag överhuvudtaget ska fullfölja projektet eller riva upp och göra något annat? Kommer jag att använda koftan om jag tycker den är sladdrig? Den kan iofs bli bättre monterad och lite lätt blockad.... Alla dessa beslut! Kanske gör jag klart framstycket och ser hur det blir om man syr ihop innan jag bestämmer mig. Har en känsla av att ärmarna är ännu tråkigare att sticka.

En liten sommarbild kände jag för idag! Det är underbart med vinter men jobbigt för barnen med alla kläder.

Inga kommentarer: