onsdag 17 februari 2010

Vantar färdiga #4

Dotterns vantar blev färdiga till slut, jag tror att jag stickat 5 eller 6 tummar totalt.... tycker det är lite knepigt det där upp-plockandet av maskor. Vantarna är stickade i Raggi och matchar ett par raggsockar hon också har :)

Den här dagen har annars varit... ja hur har den varit egentligen? Den startade 05.20 med att sonen ville gå upp. Jag blev tvär-arg, sonen somnade om i vår säng men inte jag. Många tankar hinner passera i huvudet när man ligger så med en snusande son och snörvlande make bredvid sig. Jag bestämde mig för att sjukskriva mig idag, det var ett bra beslut. Jag har inte mått riktigt bra på ganska länge, senaste veckorna har magen lagt ner sin vanliga verksamhet så något måste ju göras. Mitt "nyårslöfte" att vara snällare mot mig själv har väl gått så där att hålla, jag tränar regelbundet och prioriterar träningen och det är superbra. Men i övrigt vet jag inte. Jag är ganska dålig på att ställa krav på resten av familjen; blir det inte gjort på en gång gör jag det själv och oftast ber jag inte ens om hjälpen för jag orkar inte tjata. Fast sen går jag här som en liten martyr och suckar. Inte särskilt konstruktivt och suger energi gör det också.
Men för att återgå till dagen blev den ganska skön, jag har bakat en kaka och åkt längdåkning. Tvättat har jag också gjort fast det borde jag inte kom jag på sen, tanken med dagen var ju att jag skulle ta hand om mig själv och inte hålla på med en massa hushållsarbete.
Och nu ska jag sticka vidare med ytterligare ett UFO. Den påbörjade virkade babyfilten är förresten inget UFO längre, den rev jag upp. Skönt, så kan man ju också göra för att bli av med UFOn ;)

1 kommentar:

Monica sa...

Och nu ser jag att jag stickat tumme på den vanten jag egentligen kasserat... suck... ytterligare en tumme att sticka alltså...