fredag 5 februari 2010

It´s Friday I´m in love

Skööönt med fredag! Och vi klarade veckan utan VAB, det var ganska hotande ett tag men löste sig med att mina 5 närmaste arbetskompisar var hemma hos mig på planeringsdag /vilket var planerat innan!) och efter en dags vila var dottern i fin form igen. Sonen började hosta oroväckande igen i onsdags kväll men även där har vi hankat oss fram till helgen. Och nu vila!

Jag hade hoppats att garnet jag beställde i onsdags skulle hinna komma till idag men det var kanske lite optimistiskt. Det vita Navia-garnet tog nämligen slut innan jag tyckte att sjalen var klar. Och så passade jag på att beställa lite garn till ett par vantar som jag hittade mönster till på Ravelry... Men helgen ska ägnas åt att göra en make till vanten som ligger i UFO-korgen, och sticka på baskern. Baby-filten som jag försöker virka ligger också i UFO-korgen men den blir ju så tung - det stackars barn som skulle hamna där under kan nog inte röra sig. Så jag tror att jag river upp eller kastar den eller nåt.

Inga kommentarer: