lördag 12 januari 2013

Årets första FO!

Ett par pulsvärmare, från boken "Pulsvärmare en inspirationsbok" av Birgitta Adolfsson, stickade i Drops Alpacka med stickor 2,5. Jag virkade på en liten picot-aktig kant också.
Jag hade nämligen inga egna pulsvärmare och den här veckan har jag varit så frusen på kvällarna. En av mina favoritkoftor är en aning kort i ärmarna så där passar pulsvärmare också bra!
Dottern och hennes kompis agerar modeller.

Fast egentligen är det här inte första färdiga alstret... Efter jul stickade jag ett gäng bebis-koftor och matchande mössor, tänkta till välgörenhet. Hade liksom ingen inspiration och då passade det bra med mini-projekt. Återkommer med bild när knappar monterats också.
(Av någon anledning vägrar Blogger att vänstercentrera första delen av texten.... spännande!)


Inga kommentarer: