onsdag 30 januari 2013

Knappar och häng är viktigt

Eftersom sonens julklappsmössa blev gigantisk lovade jag att sticka en ny. Så nu när det blivit plusgrader fick jag gjort en ny mössa :-) Ett Drops-mönster, stickad i Drops Eskimo med stickor 8. Ungefär en kvälls arbete. Sonens kriterier var att mössan skulle vara turkos, ha lite "häng" därbak, ha lite mönster och ha knappar. Sonen är nöjd så alla kraven verkar uppfyllda. Det syns inte så bra på bilden men knapparna är väldigt stiliga, som en vapensköld med lejon på.




3 kommentarer:

myzpyz sa...

gillar :)
dax för garnmyz snart?
kraMyz

Cecilia sa...

Mössan är fin med perfekt häng! Och mössbäraren själv lockade genast fram ett leende, SÅ fin! (Jag har för unga barn men jag tror att jag är mentalt redo för att bli mormor eller farmor!)

Monica sa...

Birgitta: SSS och SMS ;-)
Cecilia: ja han är så söt! De där ögonfransarna...!
My: Syfestivalen?