onsdag 9 januari 2013

Best of stickåret 2012

Så här en bra bit in på det nya året tänkte jag göra en liten sammanfattning av förra årets stickning. Det jag enligt förra årets Best of-inlägg hade lust att göra 2012, att sticka flätor, har jag gjort (ett par halv-vantar, två väskor och en tröja). Några norska lång-strumpor har det inte blivit, och inte har jag påbörjat Maude Louise heller. Och jag är tveksam till om det blir just den koftan av just det garnet.... vi får se!

Mest nöjd med 2012: min flätstickade tröja! Och att jag kan virka hjälpligt!


Minst nöjd med 2012: att tvåfärgsstickning fortfarande inte känns smidigt, trots kurs.Sonens gigantiska mössa till julklapp var väl heller ingen hit.

Vill sticka 2013: Har faktiskt inte så stora projekt inplanerade.... Inget sådant där som jag absolut vill göra. Maken har i och för sig fortfarande inte fått någon tröja stickad till sig så det kanske blir målet för 2013.

Inga kommentarer: