måndag 8 juli 2013

Kråkattack

Vi kom hem vid 17-tiden idag, och efter middagen ville barnen ta ett kvällsdopp. En underbar ljummen kväll!


På vägen till badet såg vi en liten kråkunge som verkade skadad; den flyttade inte på sig när vi kom.
Barnen sprang i förväg efter badet och jag stannade och tittade till kråkungen som flyttat sig någon meter. Plötsligt känner jag något stort som svischar i nacken: kråkmamman (?) attackerade! Jag hoppade nog en meter baklänges medan kråkan satte sig i ett träd och kraxade åt mig.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Härligt med ett kvällsdopp en ljummen sommarkväll!
Även en kråkmamma kan alltså bli en tigrinna om ungen är hotad... :-D
Läskigt att bli attackerad sådär, fåglar är lite otäcka, tycker jag.

Monica sa...

Ja fåglar är lite läskiga, undrar om det är Hitchcocks fel att man känner så?