måndag 14 mars 2011

200 inlägg!

Det här är mitt 200:e inlägg! Det firar jag med att lägga upp en ny stickning, en liten bebis-klänning. Det väntas 2 småttingar här under våren (en kusin och en kollega ska ha), jag vet inte om någon är flicka men jag har en känsla av det... och jag gissar ganska ofta rätt! Jag är inte jätteförtjust i Garnstudios mönster, det blir ofta fel för mig. Vet inte varför.

Just nu sitter en sjal på stickorna, Clothilde, som är enkel och snabb. Egentligen tycker jag inte att det blir snyggt med garn som är melerat till sjalar men det här är så mjukt och jag tror att det blir ok när man blockar, just för att det är ett enkelt regelbundet spetsmönster.
Sedan ligger det bland annat ett par vantar och mognar i UFO-korgen. Och så de där bakelserna jag försöker virka... nångång ska jag väl få till det! Det finns nog virk-kurser, jag tror nästan det är läge att anmäla sig snart.

1 kommentar:

myzpyz sa...

meh...
jag kan lära dig virka :)
så får du lära mig sticka fina spetssjalar *ler*
kraMyz