torsdag 31 mars 2011

Bil-elände

Ett gnälligt inlägg... Jag lämnade bilen på verkstad för den 10/3 (exakt 3 veckor sedan), för att de skulle laga en plåtskada (som jag själv orsakade i höstas). Det skulle ta 12 arbetsdagar, vilket hade förflutit i fredags. Jag ringde till verkstaden och fick då veta att bilen var flyttad till en annan verkstad! Ringde till den andra verkstaden som inte alls var klara för de hade fått bilen den 18/3... här surnade jag till, hade bilen stått över en vecka på den andra verkstaden och varför hade ingen meddelat att den var flyttad?! Hursomhelst skulle den vara klar i början av den här veckan. Jag ringde igår, onsdag, för att höra om vi kunde hämta den. Nja.... den var inte riktigt klar och så var det ju det där med den trasiga kopplingen. Trasiga kopplingen?!? Jag vet det inte var något fel på kopplingen eftersom jag körde bilen till verkstaden. Blev hänvisad till den första verkstaden igen. Där menar dom att dom inte rört bilen utan den andra verkstaden hade kommit och hämtat bilen när de insåg att de inte skulle hinna. Nu var jag inte sur längre utan rejält pissed off. Kollade upp med konsumentrådgivare som tipsade om Motorbranchens riksförbund, där båda verkstäderna är medlemmar och där det framgår av deras regler att det är verkstaden som är ansvarig för bilen och ev. uppkomna fel när man lämnat bilen där. Lugnade ner mig och ringde andra verkstaden igen och la kallt fram det som så att jag förväntade mig att de lagade kopplingen tämligen omgående, utan att kräva mig på pengar. Chefen därifrån ska ringa imorgon. To be continued....
Så där ja! Färdig-gnällt. Nu te och stickning i soffan.

Inga kommentarer: