fredag 18 mars 2011

Behov av hjälpmedel

Nu har jag nystat nästan 900 meter garn, utan vare sig vinda eller maskin. Aaaaaj....det känns inte bra i axlarna så nu ska jag ha åtminstone en vinda! Hittade en på Tradera som jag hoppas inte blir så dyr.... Den jag fick av mammas kompis för ett par år sedan vara bara skräp, den gick inte ens att laga. Nystmaskin ska jag prova önska mig i födelsedagspresent igen.

Och nu är det helg, hurra! Handboll, simning och mera handboll står på schemat. På söndag är det "hemma-matcher" för tjejerna så då ska vi föräldrar stå i cafét. Känns faktiskt ganska kul! Som jag skrivit förut tycker jag det är självklart att jag som förälder hjälper till så mycket jag kan när barnen håller på med något. Det är ju dessutom kul!! Man lär känna andra föräldrar och även tjejerna i laget. Det är nyttigt och roligt för barnen att ha andra kompisar än de som går i klassen eller bor nära. Nu när tjejerna har börjat spela (tränings-) matcher har de börjat lära känna varandra mer och man märker att det blir mera lag-känsla.

1 kommentar:

MammaPuhStickar sa...

Visst är det härligt med handboll! Tyvärr verkar vi inte spela i samma serie så att vi ses. Men några cuper framöver kanske?