söndag 13 mars 2011

Uppifrån och ner kofta

Nu är den klar, koftan som jag stickat utifrån Tant Koftas beskrivning! Det var lite segt på slutet, med mina ap-armar tar det lång tid att sticka ärmar... Den sitter väl inte som en smäck, till nästa gång ska jag göra kortare ner till ärmhålen, och smalare liv. Den blev en anings kort också, men det gick ju att fixa med blockning. Men det är roligt att man kan utforma den som man vill! Jag gjorde lite större ringning upptill, och långa ärmar förstås. Garnet är från Ölands ullcentrum, lite stickigt tyvärr. Och nu ser jag på bilden att jag satt en knapp lite snett så att ränderna inte möts, äsch då! Allt som allt är jag ganska nöjd ändå!

4 kommentarer:

Anna sa...

Vad mysig den ser ut! Rött och grått är så snyggt tillsammans.

Alexandra sa...

Tjusig!! Grått & rött tillsammans är härligt! Är oxå sugen på Tant Koftas kofta, men har inte hittat ngt garn jag vill ha, vill ha en lite tunnare än den jag gjorde i Cascade. Vad har du på stickorna efter detta? *nyfiken*

MammaPuhStickar sa...

Vilken fin kofta! Jag har inte vågat prova att sticka efter det mönstret, men blir sugen när jag ser din kofta

Monica sa...

Tack ska ni ha! Jag ska absolut göra fler!